Najczęstsze błędy w storytellingu marketingowym

Jak wskazują statystyki, storytelling jako forma reklamy jest spotykany coraz częściej, niezależnie od branży, w której dana działalność operuje. Popularność tego rozwiązania stała się na tyle duża, że można napotkać się na naprawdę zabawne sytuacje, jak choćby firma zajmująca się wywozem śmieci reklamująca się przy pomocy maskotek. Rzecz jasna, nie ma w tym nic złego, a tym bardziej błędnego – jeśli reklama działa, oznacza to po prostu, że jest to dobra reklama. Niestety, wielu przedsiębiorców, którzy zauważyli ten trend, starało się wprowadzić to rozwiązanie do swojej kampanii marketingowej na własną rękę – z bardzo różnymi skutkami.

Dlaczego odradza się amatorsko wykonane reklamy?

Reklama jest pod wieloma względami wizytówką firmy – jeśli jest wykonana nieprawidłowo, to nie tylko nie przyczyni się to wzrostu sprzedaży, lecz może przełożyć się wręcz na jego obniżenie. To niezwykle ważne, aby dostatecznie się do niej przyłożyć, z uwzględnieniem zarówno konceptu, jak i samej wartości produkcyjnej. To oczywiste, że zadanie to lepiej powierzyć profesjonalistom, którzy znają się na swojej pracy i potrafią zaprojektować spot dopasowany do indywidualnych potrzeb danej marki, z uwzględnieniem najnowszych trendów.

Dlaczego storytelling jest szczególnie ważny?

Ogólnie rzecz biorąc, reklamy o charakterze fabularnym to o wiele bardziej skomplikowane formy przekazu niż ich standardowe odpowiedniki. Nie można się zatem dziwić, że wymagają one proporcjonalnie większego nakładu pracy, z którym amator po prostu nie jest w stanie sobie poradzić. Specjalista, nawet jeśli wiążę się tu z dodatkową opłatą, jest zdecydowanie lepszym wyborem.

Autor: https://monikaapitz.pl/

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*