Jakie są kluczowe kontakty w prowadzeniu działalności gastronomicznej?

FirmBee / Pixabay

Nie da się prowadzić efektywnej działalności gastronomicznej bez dostępu do rozbudowanej sieci kontaktów. Ogromną rolę odgrywają dostawcy, specjaliści od wizerunku i reklamy, doręczyciele, księgowi oraz prasa i serwisy internetowe. W sieci tej znaleźć się muszą również specyficzne branżowo podmioty, jak choćby firmy dostarczające wyposażenie kuchenne, elektronikę dla gastronomii oraz specjalistyczna hurtowania opakowań jak lideropakowania.pl. Sieć kontaktów, konkurencyjne kontrakty pozwalają najefektywniej zoptymalizować koszty i pozwolić firmie na utrzymanie się w trudnych warunkach rynkowej konkurencji.

Jak pozyskiwać takowe biznesowe kontakty?

Pozyskanie takich kontaktów nie jest wcale prostym zadaniem. W zasadzie stale powinno się negocjować i poszukiwać jeszcze lepszych dostawców, którzy zagwarantują lepsze warunki odnośnie terminów świadczenia usług, czasu realizacji usług lub też specyficznego asortymentu. Istotne jest, aby własna firmowa sieć kontaktów dawała przewagę nad konkurencją, co w świecie gastronomii jest niesamowicie istotnym czynnikiem warunkującym powodzenie danego przedsięwzięcia.

Podstawowe źródła kontaktów biznesowych dla gastronomii

Wymienić należy kilka potencjalnych źródeł kontaktów biznesowych:

  • internet i media społecznościowe,
  • ogłoszenia i udział w przetargach,
  • spotkania branżowe,
  • targi gastronomiczne i kulinarne,
  • hurtownie spożywcze i gastronomiczne,
  • giełdy i targi żywności,
  • gospodarstwa rolne,
  • producenci żywności.

Potencjalnych kontaktów jest bardzo wiele. Warto więc od samego początku skrupulatnie rozbudowywać sieć kontaktów i rozwijać swój własny biznes!

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*