Start-up to w ostatnich latach bardzo modne określenie używane w kontekście firm rozpoczynających działanie na rynku. Choć teoretycznie za start-up można uznać każdą firmę, która rozpoczyna działalność, to start-upy posiadają kilka cech, które odróżniają je od innych firm, które są na wczesnym etapie prowadzenia biznesu. Tym samym nie jest to określenie li tylko modne, które ma na celu wyróżnić daną firmę na rynku prowadzącą biznes w Polsce czy innym miejscu na świecie.

Zazwyczaj mianem start-upu określa się firmę działającą w branży tzw. nowych technologii, czyli stosujących rozwiązania high-tech, czyli nowinki technologiczne. Zazwyczaj tym, co cechuje taki rodzaj przedsiębiorstwa jest stosunkowo niski kapitał potrzebny na uruchomienie biznesu, ale z kolei wyższe jest ryzyko związane z powodzeniem przedsięwzięcia. Z reguły zatem start-upy usilnie poszukują inwestorów, aby móc rozwijać działalność. W tym celu przedsiębiorcy ci poszukują tzw. aniołów biznesów lub zwracają się o pomoc do funduszy inwestycyjnych typu venture capital. W ten sposób swój biznes w Polsce rozpoczyna coraz więcej firm. Choć wiele z nich upada, to coraz częściej słyszy się o takich, którym udaje się przyciągnąć inwestorów i z sukcesem utrzymać na rynku.

Leave a Comment